وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نکات و نگرانی مهم در مورد دختران و پسران تازه متولد شده

نگرانی های مهم در مورد نوزادان

لمس نقاط نرم روی سر کودک

علی رغم احتیاط های مختلف، اگر اتفاقاً این نواحی از سر کودک را لمس کرده اید نباید استرس داشته باشید. وقتی لکه های نرم نوزاد خود را لمس می کنید، دیگر مغز او را لمس نمی کنید. خوب به چی دست میزنین؟ غشایی ضخیم و بسیار محافظ. لکه های نرم وجود دارد بنابراین کودک شما می تواند با اطمینان کامل از رحم مادر دراورده شود. از آنجا که جمجمه او انعطاف پذیر است، سر ناز و کوچک کودک شما قبلاً از یک سواری خشن و بدون آسیب دیدگی جان سالم به در برده است، پس زیاد نگران نباشید.

مشاهده نبض و رگ نوزاد

آنچه مشاهده می کنید عملکرد طبیعی سیستم گردش خون نوزاد شماست. از آنجا که رگ ها مناطقی از جمجمه را که هنوز به هم جوش نخورده اند می پوشانند، نرم هستند و باعث می شوند رگ ها و عروق قابل مشاهده باشند، نگران نباشید.

 

خون در پوشک دختر تازه متولد شده شما

در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن مادر می تواند رحم جنین دختر را تحریک کند. در هفته اول زندگی، غیر معمول نیست که دختران نوزاد یک پریود کوتاه داشته باشند که در پوشک کمی خون می ریزد.

فاصله خالی کوچک در قفسه سینه نوزاد

آرام باشید!! این مشکل قلبی نیست. به گفته متخصصان، استخوان سینه از سه قسمت تشکیل شده است. تورفتگی که می بینید به احتمال زیاد قسمت پایین سینه است و به سمت عقب حرکت می کند. با رشد کودک، عضلات سینه و شکم او را مستقیم می کشند. حتی قبل از آن، لایه هایی از چربی کودک این کمی از آناتومی نوزاد را می پوشاند.

دسشویی نوزاد بعد از هر بار غذا رقیق میشود!

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است بعد از هر بار تغذیه مدفوع رقیقی کنند. زیرا شیر مادر خیلی زود هضم می شود. (ممکن است نوزادان تغذیه شده با شیر خشک با دفع مدفوع کمتر اتفاق بیفتد).

سکسکه مداوم نوزاد

کارشناسان مطمئن نیستند که چرا نوزادان خردسال اینقدر سکسکه می کنند. برخی می گویند این به دلیل سوء ارتباط بین مغز و دیافراگم، عضله شکم است که تنفس را کنترل می کند. سکسکه بدون توجه به علت آنها، بخشی بی خطر از دوران کودکی است، نگران نباشید.

گریه نوزاد

نوزادان تازه متولد شده سیستم عصبی نابالغی دارند و به راحتی وحشت زده می شوند. اینفقط دو دلیل است که باعث می شود این همه اشک بریزد و گریه تنها راه کودک در برقراری نیازهای خود است. به زبان ساده، او بسیار گریه می کند، بنابراین اگرچه ممکن است دردناک به نظر برسد، اما به خودش آسیب نمی رساند.

جوش ریز روی صورت

به لطف وجود هورمون های مادری که هنوز در بدن آنها جریان دارد، بسیاری از نوزادان مبتلا به آکنه می شوند که معمولاً بین 2 هفته تا 2 ماهگی اتفاق می افتد. این بی ضرر است و فقط به تمیز کردن ملایم و نه استفاده از دارو و کلینزر نیاز دارد.

سینه های متورم روی بدن یک دختر یا پسر تازه متولد شده

همان هورمون هایی که باعث می شود دختران نوزاد یک دوره پریود داشته باشند، می توانند سینه نوزادان از هر دو جنس را متورم کنند. تعجب آور است؟ آره. موقت؟ کاملا. نگران کننده است؟ اصلا.

زیاد عطسه کردن

بچه ها بینی کوچکی دارند و فقط کمی مخاط باعث عطسه آنها می شود. از آنجا که نوزاد تازه متولد شده شما به تازگی از خانه گرم و نرم خود در رحم خارج شده است، احتمالاً حداقل اندکی گرفتگی دارد که ممکن است عطسه های زیادی ایجاد کند. مگر اینکه عطسه او همراه با مخاط ضخیم و زرد رنگ باشد، که نشان دهنده سرماخوردگی است. همه این عطسه ها فقط مرحله ای است که میگذرد.

شما میتوانید مقالات بیشتر در مورد نوزادان را در سایت معتبر parents مطالعه کنید.

 

  • ۹۹/۰۶/۱۴
  • محمد احمدی

نظرات (۱)

کتاب صوتی مارودنبال کنید

پاسخ:
بله حتما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی