وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شاید از بین بردن پلاک های آزار دهنده روی دندان، در گذشته عجیب و حتی یک آرزو برای خیلی از افراد به شمار می آمد. همان طور که می دانید پلاک دندان یک لایه چسبنده و پر از باکتری روی دندان است که نجات دندان از این لایه چسبناک بسیار سخت می باشد. اما چه راه حلی برای از بین بردن این تجمع باکتری ها وجود دارد؟ قطعا با پیشرفت های علمی سال های اخیر، راه های بسیاری برای از بین بردن لکه های زرد و پلاک ها به وجود آمد.

حتما برای شما هم قابل پیش بینی است که اکثر این راه ها در نهایت به جیب پر از پول احتیاج دارد، در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که فقط چند دقیقه وقت بگذارید و مقاله مسواک زغالی چیست؟ از سایت طنین بهداشت را مطالعه کنید تا با یک ابزار ارزان و فوق العاده برای نابودی کامل پلاک های دندان آشنا شوید.

مزایای مسواک زغالی

مزایای مسواک زغالی

مسواک زغالی مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان خاصیت سفید کنندگی، الیاف نرم و انعطاف پذیرآن را نام برد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم. همچنین برتری مسواک زغالی نسبت به مسواک های معمولی را می توان، وجود زغال فعال در الیاف این مسواک در نظر گرفت که با خاصیت ویژه ای که زغال فعال دارد تمام میکروب های دندان را از بین برده و محیط دهان را کاملا پاکیزه نگه می دارد.

نابود کننده پلاک های روی دندان

قطعا یک لایه پر از باکتری نه تنها سلامت دندان ها را به خطر می اندازد، بلکه می تواند عامل بسیاری از بیماری ها مثل آفت دهان نیز بشود. برای از بین بردن پلاک های سخت شما فقط می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید اما اگر به تازگی روی دندان های خود جرم هایی را مشاهده کرده اید، مسواک زغالی خیال شما را از بابت هزینه های سنگین دندانپزشکی راحت می کند؛ چرا که شما با داشتن یک مسواک زغالی مرغوب در دست خود می توانید به راحتی خانه باکتری های روی دندان را ویران کنید.

الیاف مسواک زغالی

الیاف مسواک زغالی

الیاف نرم و مملو از زغال فعال این مسواک با سابیدن دندان، تمامی شیارهای دندان را پاک می کند، علاوه بر این زغال فعال موجود در مسواک PH دهان را کنترل و با از بین بردن خاصیت اسیدی دهان رشد باکتری و میکروب ها را متوقف می کند. چرا از بین رفتن این خاصیت اسیدی تا این حد حائز اهمیت است؟ خاصیت اسیدی دهان دقیقا همان عاملی است که سبب رشد باکتری ها می شود، بنابراین اگر این فضای اسیدی از بین برود باکتری ای رشد نکرده و در زمانی کوتاه می توانید لذت داشتن دندان ها و دهانی پاکیزه را تجربه کنید.

از بین رفتن بوی بد دهان

قطعا بوی بد دهان بسیار آزار دهنده و مشکل خیلی از افراد می باشد؛ مخصوصا کسانی که با افراد زیادی در ارتباط هستند، بیشتر از این موضوع رنج می کشند. راه حلی که ما به شما پیشنهاد می دهیم استفاده از مسواک ذغالی است؛ چرا که این مسواک تمام عواملی را که سبب ایجاد بوی بد دهان هستند را از بین برده و حتی می توان ادعا کرد که استفاده درست از این مسواک، بوی نا مطبوع دهان را به طور کامل از بین برده و دندان هایی درخشان به شما هدیه می دهد.

زغال فعال موجود در مسواک ذغالی

به دلیل سوختن آهسته چوب، کربن حاصل از آن در محیطی بدون وجود اکسیژن به دست می آید. ماده تانن موجود در کربن، لکه و چربی غذا را به خود جذب می کند؛ بنابراین وقتی مسواک زغالی را به آرامی روی دندان می کشید؛ تانن زغال، دست به کار می شود و علاوه بر این که میکروب ها را از بین می برد، تمام ذرات غذای موجود در شیار های دندان را نیز به خود جذب می کند.

تفاوت مسواک زغالی و مسواک معمولی

همان طور که مسواک زغالی میکروب ها را از روی دندان می زداید، از ورود هر میکروبی در لابه لای الیاف خود نیز جلوگیری می کند؛ بنابراین زغال فعال موجود در این مسواک مانع از رشد و نفوذ میکروب به الیاف مسواک می شود. حال یک مسواک معمولی را تصور کنید به نظر شما چه تعداد موجود میکروسکوپی در الیاف این مسواک ها جا خوش کرده اند؟ اصلا می شود عددی برای شمار این موجودات در نظر گرفت؟ همان طور که می دانید مسواک معمولی نمی تواند همه میکروب های موجود در دهان را از بین ببرد و حتی در الیاف مسواک های معمولی هزاران میکروب وجود دارند؛ در نتیجه با این توصیفات مسواک زغالی بسیار بهداشتی تر از مسواک معمولی می باشد.

نکات استفاده از مسواک ذغالی

با وجود فواید بی نظیری که مسواک زغالی دارد؛ قطعا خرید یک مسواک زغالی مرغوب انتخابی هوشمندانه است اما رعایت نکردن بسیاری از نکات در استفاده از مسواک زغالی می تواند، آسیب های جبران ناپذیری به دندان وارد کند. پس قبل از جایگزین کردن مسواک زغالی با مسواک های معمولی خود با دقت این نکات را مطالعه کنید.

  1. با توجه به افزایش مسواک های تقلبی که با اسم مسواک زغالی به فروش می رسند؛ پیشنهاد می کنیم حتما مسواک زغالی خود را از یک برند معتبر تهیه کنید که در حال حاضر معتبر ترین و بهترین برند ایرانی تولید کننده مسواک زغالی پاتریکس است.
  2. محکم نکشید! اگر با فشار مسواک زغالی را بر روی دندان های خود حرکت دهید، هیچ فرقی با کشیدن سمباده روی دندان ندارد؛ پس وقتی از این مسواک استفاده می کنید حواستان کاملا به فشار مسواک روی دندان ها باشد تا آسیبی به دندان وارد نشود.
  3. الیاف مسواک زغالی هم مانند مسواک های معمولی بعد از مدتی تغییر کرده و باید تعویض شود که بهتر است این جایگزینی بعد از سه یا چهار ماه صورت گیرد.
  4. حتما مسواکی با سر کوچک انتخاب کنید تا به سهولت به دندان های عقبی خود دسترسی داشته باشید و بتوانید آن ها را کاملا تمیز کنید.

معایب مسواک زغالی

همان طور که اشاره کردیم، مسواک زغالی به طور کامل دندان ها را پاک می کند و تمام جرم های دندان را از بین می برد اما باید توجه داشت که استفاده زیاد از این مسواک ممکن است؛ به جای جرم ها، مینای دندان هایتان را از بین ببرد و محتمل است آسیب های جبران ناپذیری به مینای دندان وارد شود؛ چرا که مینای دندان از سلول های مرده تشکیل شده و پس از فرسودگی دیگر نمی توانند خود را ترمیم کنند؛ پس قطعا استفاده نادرست از مسواک زغالی عواقب جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت. همان طور که می دانید اغلب محصولاتی که از زغال ساخته می شوند اثرات سیاه رنگی از خود بر جای می گذراند که مسواک زغالی هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است در زمان مسواک زدن کمی سیاهی بر روی دست یا اطراف دهان بر جای بگذارد.

سخن پایانی

اگر چه استفاده از مسواک زغالی روشی مقرون به صرفه و فوق العاده برای از بین بردن جرم های بین دندان ها و پلاک های خطرناک دندان است اما توجه به نکات و شرایط استفاده از این مسواک ضروری است، همچنین قبل از این که مسواک زغالی را جایگزین مسواک معمولی خود کنید باید از تمامی مزایا و معایب این مسواک مطلع شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • محمد احمدی
  • ۰
  • ۰

زمانی که لبخند می زنید، دندان ها مرکز توجه هستند تا جایی که زیبایی آن می تواند تاثیر لبخند شما را چندین چند برابر کند اما برای زیبایی این عضو چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟ آیا تنها مسواک زدن را کافی می دانید یا از دیگر لوازم بهداشتی نیز استفاده می کنید؟ بسیاری از افراد تنها به مسواک کردن دندان هایشان بسنده کرده و به دلیل تنبلی، از کشیدن نخ دندان اجتناب می کنند و متاسفانه به طور مکرر دچار پوسیدگی دندان می شوند. امروزه نخ دندان ها در انواع مختلفی تولید شده اند تا همه افراد بتوانند بدون هیچ مشکلی از این محصول استفاده کنند. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع نخ دندان و تمامی فوایدی که با استفاده ازآن نصیب شما می شود، خواهیم پرداخت.

انواع نخ دندان کدام است؟

انواع نخ دندان

شرکت های فعال در زمینه بهداشت دهان و دندان که کالاهای مورد نیاز در این زمینه را تولید می کنند، تمامی محصولات را در انواع مدل های مختلف در بازار عرضه می نمایند تا مصرف کنندگان بتوانند با توجه به شرایط خود، مناسب ترین نوع را تهیه کنند. نخ دندان نیز جزو محصولات ضروری برای حفظ بهداشت دندان است که عدم استفاده از آن مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

نخ دندان در انواع مختلفی از لحاظ جنس، کاربرد، ساختار ظاهری و عملکرد وجود دارند که خرید مدل مناسب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه انواع مختلف این محصول را به طور کامل توضیح می دهیم تا هنگام خرید نخ دندان دچار سردرگمی نشوید و مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنید.

نخ دندان مومی

نخ دندان پاتریکس

اگر تا به حال نخ دندان شما حین استفاده پاره شده است، پیشنهاد می کنیم نخ دندان مومی را امتحان کنید. این نخ دندان ها از جنس نایلون هستند و سطح آن ها از یک لایه موم تشکیل شده که همین موضوع سبب ضخامت و استحکام آن شده است. از آن جایی که این نخ دندان ها ضخامت نسبتا بیشتری دارند، برای افراد با دندان های بهم چسبیده مناسب نیست. همچنین مومی که سطح نخ را پوشانده است سبب حرکت راحت تر آن میان دندان می شود. از فواید استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده راحت تر و نرم تر به دلیل روکش مومی
  • طعم دار بودن موم که سبب خوشبویی دهان و تازگی نفس می شود.
  • تمیز کردن فواصل دندان بدون مشکل و خونریزی (معمولا افرادی که تازه از نخ دندان استفاده می کنند دچار خونریزی لثه می شود؛ بنابراین برای چنین اشخاصی مناسب است.)
  • به دلیل ضخامت بیشتر برای افرادی که دندان هایشان از یکدیگر فاصله بیشتری دارند انتخاب مناسبی خواهد بود.

نخ دندان بدون موم

نخ دندان های بدون موم هم از جنس نایلون هستند اما برخلاف نخ دندان های مومی، نازک بوده و احتمال پارگی آن ها بسیار زیاد است. این محصولات کاملا بدون طعم هستند از این رو فاقد هرگونه مواد شیمیایی می باشند. نازکی نخ دندان های بدون موم سبب شده است که بتوان از این محصولات به راحتی برای دندان های بهم چسبیده استفاده کرد بدون آن که نخ دندان بین شیارهای دندان گیر کند. از جمله فواید استفاده از این نخ دندان شامل:

  • مناسب برای دندان های بهم چسبیده
  • فاقد عطر، مواد شیمیایی و افزودنی
  • چون فاقد طعم دهنده هستند، برای افرادی که به طعم ها و مواد شیمیایی آلرژی دارند مناسب است.

نخ دندان طعم دار

خوشبویی دهان و جلوگیری از ایجاد بوی بد یکی از مهم ترین دلایل برای رعایت بهداشت است، از این رو بسیاری از محصولات مانند دهانشویه، خمیر دندان و نخ دندان به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند باعث خوشبویی دهان شوند. شرکت های تولید کننده برای ایجاد بوی خوش، معمولا اقدام به طعم دار کردن محصولات خود می کنند. اکثر افراد با عصاره اکالیپتوس و نعنا به دلیل ایجاد خنکی در فضای دهان، ارتباط بهتری برقرار می کنند اما از طرف دیگر بسیاری از افراد ترجیح می دهند از نخ دندان بدون طعم استفاده کنند.

نخ دندان مخصوص کودکان نیز در طعم های مختلفی تولید شده اند که بتواند آن ها را برای استفاده ترغیب کند. لازم به ذکر است که هیچ برتری بین نخ دندان های طعم دار و بدون طعم وجود ندارد و استفاده هرکدام ارجعیت خاصی نسبت به دیگری نخواهد داشت.

بسیاری از افراد معتقد هستند که در نخ دندان های طعم دار مقداری قند و کالری وجود دارد که می توانند برای سلامت دندان ها مضر باشند اما در پاسخ به آن ها باید گفت که درصد وجود این مواد درون نخ دندان ها به قدری ناچیز است که هیچ اثر تخریب کننده ای روی دندان ها نخواهد داشت. نخ دندان ها در طعم های رایجی مانند توت فرنگی، نعنا، اکالیپتوس و شکلات وجود دارند.

نخ دندان ارتودنسی

مراقبت از دندان ها در زمان ارتودنسی چند برابر حالت عادی است. براکت هایی که به دندان چسبیده اند باید از به طورکامل پاکسازی شوند؛ زیرا در غیر این صورت سبب بد بویی فضای دهان می شوند اما کشیدن نخ دندان برای افرادی که ارتودنسی دارند کمی متفاوت خواهد بود؛ از این رو نخ دندان ارتودنسی با دیگر نخ دندان ها فرق دارد.

نخ دندان های ارتودنسی معمولا سفت تر هستند تا بتوانند به راحتی زیر براکت ها حرکت کرده و این نواحی را نیز تمیز کنند. یکی از نخ دندان هایی که می توان در زمان ارتودنسی از آن استفاده کرد، نخ دندان موم دار است؛ چراکه به دلیل لغزندگی می تواند به راحتی پشت براکت حرکت کند و در برخورد با سیم ها، هیچوقت پاره نمی شود.

نخ دندان کمانی

نخ دندان کمانی یا دسته دار نوع جدیدتری از نخ دندان می باشد که جایگزین مدل های قدیمی شده است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. نخ دندان کمانی شامل یک دسته پلاستیکی بوده که یک تکه نخ به سر آن متصل است و به کمک آن دیگر نیازی به پیچیدن نخ دور انگشتان خود ندارید. استفاده از نخ دندان کمانی سبب می شود که به راحتی بتوانید فواصل بین دندان های انتهایی خود را بدون کوچک ترین مشکلی تمیز کنید. از جمله فوایدی که می توان برای نخ دندان کمانی برشمرد شامل:

  • برخی از آن ها برای رعایت بهداشت دارای سری قابل تعویض هستند.
  • استفاده راحت تر نسبت به مدل های قدیمی
  • دسترسی راحت تر به دندان های انتهایی جهت پاکسازی
  • به دلیل استفاده کم تر از انگشتان، آسیب کم ترین به لثه و دیواره های دهان وارد می شود.

نخ دندان برقی

نخ دندان های برقی یا همان نخ دندان های الکتریکی جدیدترین نوع نخ دندان هستند که یک جایگزین مناسب برای افرادی است که استفاده از نخ دندان را یک عمل بسیار سخت تلقی می کنند. انواع نخ دندان های برقی دارای دسته ارگونومیک بوده و همچنین دارای سری زاویه دار می باشند که به راحتی می توانند دندان ها را پاکسازی کنند.

نخ دندان های برقی با تحریک بسیار کم لثه می توانند در بهبود سلامت دهان نقش موثری داشته باشند. پیشنهاد می شود کودکان از این نوع نخ دندان استفاده نکنند، چراکه ممکن است سبب بروز مشکلات و حتی آسیب لثه شود.

مزایای استفاده از نخ دندان چیست؟

مزایای نخ دندان

فواید نخ دندان بسیار زیاد است و این وسیله نه تنها سبب سلامت دهان و دندان می شود، بلکه تاثیرات بیشتری روی بدن خواهد داشت. از این رو استفاده از آن بسیار ضروری تلقی می شود و پزشکان توصیه می کنند حداقل یک بار در طول روز از نخ دندان استفاده کنید. برخی از مزایای استفاده از نخ دندان عبارتند از:

جلوگیری از بروز بیماری لثه

اگر در حین مسواک کردن دندان ها یا کشیدن نخ دندان، لثه شما دچار خونریزی شد، ممکن است یکی از دلایل آن، عفونت لثه باشد. اگر عفونت لثه به موقع درمان نشود باعث بیماری پریودنتال می شود که موضوع سبب تحلیل رفتن لثه و بهم خوردن چینش دندان خواهد شد.

استفاده منظم و مستمر از نخ دندان می تواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری بسیار موثر باشد. توصیه می شود پس از مسواک کردن دندان ها، برای پاکسازی بهتر فواصل و شیارها، از نخ دندان بهره بگیرید.

کمک به بهبود سلامت قلب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بین سیستم قلبی و عروقی و دهان ارتباط بسیار زیادی وجود دارد تا آن جا عدم رعایت بهداشت دندان ها می تواند در عملکرد قلب نیز تاثیر منفی داشته باشد. باکتری هایی که در فضای دهان باقی مانده و از بین نرفته اند، به راحتی وارد جریان خون می شوند. باکتری ها به محض ورود به جریان خون می توانند به دیواره های شریان های اصلی پمپاژ خون بچسبند و مشکلات زیادی را برای سیستم قلبی ایجاد کنند.

خوشبویی دهان به کمک نخ دندان

بوی بد دهان یک مشکل رایج است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند اما خبر خوب این است که کشیدن نخ دندان تا حد زیادی می تواند در برطرف کردن این مشکل موثر باشد. زمانی که مواد غذایی در فضای دهان باقی بمانند، محل مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند که همین موضوع باعث بوی بد دهان می شود. نخ دندان با حذف ذرات غذایی و پاکسازی فواصل بین دندانی از بروز این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

با پوسیدگی دندان خداحافظی کنید.

آیا می دانستید یکی از دلایل رایج و مهم پوسیدگی دندان ها عدم استفاده از نخ دندان است؟ زمانی که باکتری ها در فضای دهان شما تجمع کرده و رشد می کنند، می توانند باعث ایجاد حفره روی دندان شوند و به تدریج، آن ها را دچار پوسیدگی کند. گرچه این فرایند زمانبر است اما متاسفانه در صورت عدم استفاده از نخ دندان این مشکلات بروز خواهند کرد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع نخ دندان ها آشنا کنیم تا با دریافت اطلاعات کامل بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید و در راه حفظ سلامت دهان و دندان هایتان، گام بلندی برداشته باشید. همچنین درباره بسیاری از فواید استفاده از نخ دندان صحبت کردیم تا به کمک آن بتوانید مشکلات مرتبط را با ساده ترین روش برطرف کنید. برند پاتریکس یکی از فعالان حوزه بهداشت دهان و دندان، انواع نخ دندان را با طعم های مختلف تولید می کند تا تمامی افراد با سلیقه های متفاوت بتوانند از این محصول استفاده کنند. شما می توانید برای مشاهده و اطلاع از محصولات این شرکت به آدرس اینترنتی https://patrix.ir/ مراجعه کنید

  • محمد احمدی
  • ۰
  • ۰

خط تولید بطری پلاستیکی

بطری‌های پلاستیکی یکی از محصولاتی هستند که به واسطه مصرفی بودن، تولید و فروش‌ آن سود بالایی دارد و شما می‌توانید با راه اندازی خط تولید این دسته از محصولات، مبلغ قابل توجهی را به عنوان سود کسب کنید. ویژگی مهمی که بطری‌های پلاستیکی دارند این است که بازیافت و تولید دوباره این دسته از محصولات وجود دارد، همچنین در صنایع مختلف از این بطری‌ها به وفور استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای بطری‌های پلاستیکی می‌توان به تولید آب معدنی، آب میوه، نوشابه، دلستر و... اشاره کرد. به منظور تولید این دسته از محصولات می‌توان دو رویکرد متفاوت داشت که در ادامه مطلب به بررسی این رویکردها پرداخته و نکات مهم برای راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

خط تولید بطری پلاستیکی

امکان راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی به دو شیوه مختلف وجود دارد و شما می‌توانید به دو روش اقدام به راه اندازی کارگاه‌ها یا کارخانه‌های تولید بطری پلاستیکی نمایید. شما می‌توانید این دسته از محصولات را به دو شکل بطری پت و یا بطری‌های پلی اتیلن تولید و عرضه کنید. روش ساخت هر یک از این محصولات با یکدیگر متفاوت بوده و نیاز است تا در گام اول مشخص کنید که قصد تولید کدام یک از این بطری‌ها را دارید و سپس بر اساس محصول نهایی، فرآیند راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی را آغاز نمایید. در روش تولید بطری‌های پلی اتیلن تنها کافی است تا در یک مرحله از دستگاه‌های پلاستیک بادی استفاده کنید، از سوی دیگر اما برای تولید بطری‌های پت، باید دو مرحله را طی کرده و در یک گام از دستگاه‌های تزریق پلاستیک استفاده کرده و در گام بعدی نیز از دستگاه‌های بادکن برای ساخت این بطری‌ها استفاده کنید. به دلیل طولانی‌تر بودن فرآیند تولید بطری‌های PET، هزینه ساخت این دسته از محصولات بیشتر بوده و به تبع آن قیمت این محصولات نیز بیشتر است.

راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی

راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی همانند خط تولید دستمال کاغذی، می تواند بسیار پر سود باشد. به منظور راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی نیاز است تا دستگاه‌های مختلفی را خریداری کنید. هر یک از این دستگاه‌ها در محیط کارخانه و کارگاهی نقش مهمی در مراحل تولید بطری ایفا می‌کنند. برای ساخت این بطری‌ها، نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید به محصول نهایی برسید:

تزریق پلاستیک

اولین گام برای ساخت و تولید انواع بطری‌های پلاستیکی، تزریق پلاستیک در قالب‌های مختلف است. در این مرحله نیاز است تا مواد اولیه که پلاستیک‌هایی به شکل دانه ای هستند، به داخل دستگاه تزریق پلاستیک انتقال پیدا ‎کنند. این مواد اولیه دانه ای، در این دستگاه‌ها با استفاده از فشار و حرارت، در داخل قالب‌های مورد نظر قرار گرفته و شکل می‌گیرند. شما می‌توانید بر اساس طراحی و نوع بطری که قصد ساخت آن را دارید، در این مرحله از قالب‌های مختلف استفاده کرده و انواع گوناگونی از بطری‌ها را با استفاده از این قالب‌ها تولید کنید.

خنک کردن و جداسازی

پس از فرآیند تزریق پلاستیک، در مرحله بعدی نیاز است تا اقدام به خنک کردن و جداسازی بطری پلاستیکی کنید. پس از تزریق، بطری‌های تولید شده را می‌توان به شکل خودکار و با استفاده از ماشین آلات مخصوص از قالب‌های آن جدا کرد و سپس آن را به یک ماشین خنک کننده انتقال داد. در این بخش از فرآیند تولید بطری نیاز است تا مواد پلاستیکی که حرارت دیده و تحت فشار هستند را خنک کرده تا آن‌ها شکل نهایی خود را پیدا کنند.

برش و حذف بخش‌های اضافی

پس از خنک شدن پلاستیک مورد استفاده، بطری‌ها شکل نهایی خود را پیدا می‌کنند، البته در این مرحله ممکن است به دلیل ساختار قالب‌ها، بخش‌های اضافی بر روی آن شکل بگیرد. در چنین شرایطی نیاز است تا اقدام به برش و حذف بخش‌های اضافی بطری کرده تا محصول نهایی را بدون قسمت‌های اضافی ایجاد کنید.

بسته بندی

گام نهایی که در خط تولید بطری پلاستیکی باید طی کنید، بسته بندی بطری‌ها است. در واقع این مرحله نهایی باید بطری‌های تولید شده را با استفاده از دستگاه‌های بسته بندی خودکار و یا به شکل دسته پکیج کنید و سپس اقدام به جا به جایی آن و انتقال به صنایع دیگر نمایید.

قیمت دستگاه خط تولید بطری پلاستیکی

دستگاه تولید بطری پلاستیکی

همان طوری که بیان کردیم برای این که بتوانید یک خط تولید بطری پلاستیکی مکانیزه را ایجاد کنید، نیاز است تا دستگاه‌های مختلفی را خریداری کرده و از این ماشین آلات استفاده کرد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه خود دستگاه‌های مختلف را خریداری و آن‌ها را در محیط کارخانه و یا کارگاهی خود نصب کنید. یکی از چالش‌هایی که افراد به منظور خرید این دستگاه‌ها با آن مواجه هستند، قیمت این ماشین آلات است. پارامترها و عوامل مختلفی بر روی قیمت این دستگاه‌ها اثرگذار هستند. به منظور بررسی این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت اجزای تشکیل دهنده

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که بر روی قیمت دستگاه‌های خط تولید بطری پلاستیکی تاثیرگذار است، قیمت اجزای تشکیل دهنده این دسته از تجهیزات است. به هر میزانی که قطعات و اجزا داخلی مورد استفاده در این ماشین آلات قیمت بالایی داشته باشند، به همان اندازه قیمت نهایی دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی افزایش پیدا خواهد کرد.

کیفیت ماشین آلات و فناوری‌های مورد استفاده

کیفیت ماشین آلات و تکنولوژی‌هایی که در دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی وجود دارد، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی این دسته از محصولات دارد. عواملی چون جنس بدنه دستگاه، میزان ظرفیت تولید در ساعت، سرعت تولید، اتوماتیک بودن بخش‌های مختلف دستگاه و... از مهم‌ترین پارامترهایی هستند که می‌توانند قیمت این دسته از محصولات را افزایش دهد.

برند و شرکت تولید کننده دستگاه

امروزه شرکت‌های مختلفی در حوزه تولید دستگاه‌های مربوط به خط تولید بطری پلاستیکی فعالیت دارند. در صورتی که از برندهای مشهور و معتبر اقدام به خرید این دسته ماشین آلات کنید، باید مبلغ بالاتری را نیز بپردازید. البته کیفیت این دسته از محصولات بسیار بالاتر از ماشین آلاتی هستند که توسط شرکت‌های ناشناس و برندهای نامعتبر تولید شده اند.

نوسانات قیمت ارز

به دلیل آن که بخش قابل توجهی از دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی از خارج کشور وارد می‌شوند، به همین دلیل میزان واردات و نوسانات قیمت ارز نیز تاثیر چشم گیری بر روی قیمت این دسته از محصولات دارد. از آن جایی که به دلیل شرایط اقتصادی در داخل کشور همواره با جهش‌های قیمت دلار مواجه هستیم، هر از گاهی قیمت این دسته از ماشین آلات صنعتی دچار نوسانات شدیدی شده و شاهد افزایش قیمت این آن ها هستیم.

خرید دستگاه‌های خط تولید بطری پلاستیکی

تولید بطری

پس از بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی، توجه به این نکته که از کدام مجموعه اقدام به خرید این ماشین آلات می کنید، موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در حوزه عرضه این ماشین آلات وب سایت دامون مبنا است.

مجموعه دامون مبنا سابقه طولانی در حوزه واردات ماشین آلات صنعتی داشته و شما می‌توانید انواع دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید بطری‌های پلاستیکی را از طریق این مجموعه خریداری کنید. در کنار قیمت مناسب، ضمانت اصالت ماشین آلات و... شما می‌توانید به منظور ثبت سفارش و خرید انواع این دستگاه‌های تولید بطری پلاستیکی از خدمات مشاوره مجموعه دامون مبنا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت و نحوه خرید این دسته از ماشین آلات صنعتی تنها کافی است تا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

  • محمد احمدی