وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فر برقی یا گازی

اگر در خانه خود از گازهای رومیزی استفاده می‌کنید، قطعا برای پخت انواع کیک ها و برخی از غذاها، نیاز به یک فر دارید. به همین دلیل باید برای خرید فر اقدام کنید اما آیا می‌دانید که کدام نوع فر بهتر است؟ آیا پاسخ این سوال را می‌دانید که فر بخریم یا فر گازی؟ مسلما بدون رسیدن به پاسخ این سوالات، نمی‌توانید به یک فر خوب دست پیدا کنید. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که فر برقی بهتر است یا فر گازی؟ پس تا انتها باما همراه باشید.

فر گازی

اولین نوع فرهای تولید شده، فرهای گازی هستند. در این نوع فرها حرارت توسط شعله به مواد غذایی می‌رسد و موجب پخت آنها می‌شود. فرهای گازی با توجه به ویژگی های خود، جزو محبوب‌ترین نوع فرها محسوب می‌شوند. در ادامه بیشتر با مزایا و معایب فرهای گازی آشنا خواهید شد.

مزایای فر گازی

  •  آشپزی سریع‌تر: برای افرادی که می‌خواهند آشپزی سریعی انجام دهند، انواع فر گازی به دلیل سرعت بالاتر انتخاب بهتری خواهند بود. فضای داخل فر گازی زودتر به دمای مورد نیاز می‌رسد و این موضوع سبب پخت سریعتر مواد غذایی می‌شود.
  • قیمت پایین‌تر انرژی گاز: یک مزیت بزرگ برای فرهای گازی، هزینه کمتر انرژی گاز نسبت به برق است. این ویژگی مهم به شما کمک می‌‎کند تا هزینه کمتری را برای قبوض ماهیانه خود پرداخت کنید.
  • کنترل دما و سرد شدن آسان‌تر: در فرهای گازی به‌آسانی می‌توانید دما و زمان را تنظیم کنید. این فرهای پرطرفدار با سرعت بیشتری سرد یا گرم می‌شوند که قابلیت کنترل آسان‌تر دما را به وجود می‌آورد. در نتیجه پس از اتمام پخت و پز هم برای سرد شدن دستگاه به زمان زیادی نیاز نخواهد بود و در مقایسه با مدل برقی، به سرعت سرد خواهد شد.
  • دوام و ماندگاری بالا: معمولاً انواع فر گازی باکیفیت و استاندارد از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار هستند که این مزیت را به پیچیدگی کمتر در ساختار مدیون می‌باشند. این موضوع برای خیلی از افراد یک مزیت برتر به حساب می‌آید.

در نهایت آشنایی با این موارد و در نظر گرفتن آن‌ها در کنار سایر موضوعات مهم به یک تجربه خرید عاقلانه منتهی خواهد شد.

معایب فر گازی

  • نیاز به لوله کشی گاز: یکی از مهمترین نقاظ ضعف فرهای گازی، نیاز آنها به لوله کشی گاز است. به همین دلیل برخلاف فرهای توکار برقی که در هرجایی می‌توانند قرار گیرند، فرهای گازی باید در نقاط نزدیک به لوله کشی گاز جای داد.
  • نیاز به بررسی مداوم برای پخت یکدست: برخلاف فرهای برقی که با ساختار مخصوص باعث پخت یکدست می‌شوند، فرهای گازی به بررسی مداوم و چرخاندن ظرف نیاز دارند تا غذا به‌صورت کامل پخته و آماده شود.
  • نیاز به اتصال و نظافت دقیق‌تر: فر گازی در مقایسه با فر برقی به دلیل استفاده از گاز امنیت به نسبت کمتری دارد که برای اطمینان خاطر باید اتصال آن را به‌صورت دقیق و تخصصی انجام داد. همچنین نسبت به مدل‌های برقی، برای نظافت کامل به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

فر برقی

فر برقی

با شنیدن کلمه فر برقی، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که این نوع فر با برق کار می‌کند. فرهای برقی به جهت برطرف کردن برخی از معایب فر گازی تولید شدند اما خود نیز نقیصه هایی دارند که در بخش های بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای فر برقی

  • پخت یکنواخت: اگر بخواهیم یکی از مهمترین مزایای فرهای برقی را نام ببریم، باید به پخت یکنواخت آنها اشاره کنیم. این نوع از فرها مجهز به فن کانوکشن هستند که سبب می‌شوند هوای گرم به صورت برابر به تمام نقاط مواد غذایی برسد. این اتفاق موجب پخت یکنواخت مواد غذایی می‌گردد.
  • نصب راحتتر: نصب و اتصال فر برقی در مقایسه با فر گازی بسیار آسان‌تر است؛ زیرا آنها نیاز به لوله کشی ندارند و تنها با اتصال به برق، می‌توان از فرهای برقی استفاده کرد.
  • ماندگاری بالای گرمای درون فر: معمولاً فرهای برقی با سرعت بالایی سرد یا گرم نمی‌شوند، در نتیجه زمانی که دمای بالا را به دست آورند به مدت زیادی گرم خواهند بود. این ویژگی مهم به شما کمک می‌کند تا از حرارت باقی مانده در داخل فر برای گرم نگهداشتن مواد غذایی برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.
  • قابلیت نظافت آسان‌تر: بسیاری از فرهای برقی یا از لعاب داخلی آسان تمیز شونده (easy to clean) برخوردار هستند یا مجهز به سیستم Self Clean می‌باشند. این دو ویژگی به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا لکه ها و چربی های باقی مانده در داخل فر را آسان‌تر تمیز کنند. به طور مثال در فر توکار اخوان از لعاب داخلی آسان تمیز شونده برای نظافت هرچه راحتتر محفظه فر استفاده شده است.

معایب فر برقی

  • پخت دیرتر: اگر قصد دارید در سریعترین زمان ممکن غذا آماده شود، فر برقی گزینه مطلوب شما نیست؛ زیرا برای گرم شدن دستگاه، باید زمان بیشتری صرف شود. به همین دلیل پخت مواد غذایی زمان بیشتری را می‌طلبد.
  • هزینه بالا: علاوه بر اینکه فرهای برقی پرمصرف تر از فرهای گازی هستند، هزینه برق نیز در مقابل هزینه گاز بیشتر است و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه های ماهیانه مربوط به برق خانه شما افزایش پیدا کند.

فر برقی یا گازی

پس از آشنایی با ویژگی های فر برقی یا گازی، الان بهتر می‌توان در مورد اینکه فر برقی بخریم یا گازی، بحث کرد. هر یک از این دو نوع فر توکار، ویژگی های خاص خود را دارند. به همین دلیل شما بهتر است گونه‌ای از فر را بخرید که بهتر می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

بهترین برندهای فر برقی و گازی

اگر تصمیم خود را برای خرید یکی از انواع برقی یا گازی فر توکار گرفته‌اید، با مشاهده اولین محصول که مطابق نیازهایتان است، اقدام به خرید نکنید! شاید برایتان سوال پیش آمده است که چرا نباید این کار را انجام دهید. پاسخ مشخص است؛ زیرا هنوز با بهترین برندهای تولید کننده آشنا نشده‌اید. خرید از بهترین برندها یک ویژگی مشخص دارد و آن هم این است که به قول معروف امتحانشان را پس داده‌اند و خیالتان از بابت کیفیت آنها راحت است.

برخی از بهترین برندهای فر توکار در ایران به شرح زیر هستند:

  1. اخوان
  2. آلتون
  3. ایلیا استیل
  4. داتیس
  5. بیمکث

خرید از محصولات هر یک از این برندها که با نیازهای شما تطابق دارد، قطعا یک تجربه دلچسب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

  • ۰۱/۰۸/۱۰
  • محمد احمدی

فر

فر توکار

فر گازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی