وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تمام افراد دوست دارند وسیله ای را که خریداری می‌کنند برای سالهای متمادی به مانند روز اول کار کند و دچار مشکل نشود اما برای رسیدن به این هدف باید مراقبت های خاصی انجام داد. شیرآلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر می‌خواهیم طول عمر مفید آنها افزایش پیدا کنند، باید یک سری اقدامات در جهت نگهداری هرچه بهتر آنها انجام دهیم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این اقدامات آشنا نماییم.

بهترین شیرالات

عمر شیرآلات چند سال است؟

طبق تحقیقات به عمل آمده، شیرآلات حدود 10 تا 20 سال عمر مفید دارند که متناسب با نوع استفاده از شیرآلات، این مدت زمان می‌تواند افزایش یا حتی کاهش یابد. آب معمولا به دلیل برخورداری از رسوبات، املاح و مواد معدنی در دراز مدت سبب آسیب به شیرآلات می‌شود. این مواد معدنی معمولا در مکان های مختلفی مانند کارتریج و پرلاتور شیرآلات جمع می‌شوند و این قسمت از شیرآلات نیاز به تمیز کردن یا تعویض نمودن پیدا می‌کنند.

فارغ از اینکه آیا آب از شیر چکه می‌کند یا خیر، می‌توانید متوجه خراب شدن کارتریج شیر شوید. وقتی کارتریج شیر خراب می‌شود، تنظیم دمای آب برای شما دشوار می‌گردد و آب سرد می‌تواند وارد خروجی های آب گرم گردد. برای افزایش عمر شیرآلات حتما باید هر از چندگاهی اقدام به تمیز کردن کارتریج شیرآلات نمایید.

چگونه متوجه می شوید که نیاز به تعمیر و نگهداری از شیر آب خانه خود دارید؟

یک قانون کلی این است که اگر متوجه تغییر در الگوی جریان آب شدید یا احساس کردید که آب با فشار مطلوب خارج نمی‌شود، آنوقت احتمالا باید یا دست به آچار شوید یا از یک متخصص برای تعمیر شیر خانه خود درخواست کمک نمایید. یک نمونه بسیار محسوس و ملموس تغییر الگوی جریان آب می‌تواند این باشد که به جای خروج آب از شیر به صورت معمول، شاهد پاشش آب خواهیم بود. تعمیر و نگهداری از شیرآلات ممکن است بر اساس چند عامل مانند کیفیت عمومی آب منطقه ای که در آن قرار دارید و سختی آب متفاوت باشد.

3 نکته ساده برای افزایش عمر شیر آب

افزایش عمر شیرالات

تمیز کردن سطح شیرآلات پس از مصرف

یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین نکات برای افزایش عمر شیرآلات، تمیز کردن سطح شیرآلات است. اکثر شیرآلات را می‌توان به راحتی با پاک کردن آنها با یک پارچه مرطوب و خشک کردن آنها با یک پارچه نرم برای جلوگیری از لکه های آب تمیز کرد. اگر احساس نمودید که شیرآلات به کمی توجه بیشتر نیاز دارند، می توان از یک صابون ملایم استفاده کرد. البته اگر می خواهید شیرآلات رنگ خود را حفظ کنند، نباید از پاک کننده های شیمیایی استفاده نمایید.

تمیز کردن پرلاتور شیرآلات

پرلاتور موجود در شیر شما وظیفه دارد با مخلوط کردن آب و هوا، جریان صاف آب از شیر آب را تضمین کند. در گذر زمان، پرلاتور می تواند توسط رسوبات معدنی و سایر زباله ها مسدود شود و بر جریان آب تأثیر منفی بگذارد. توصیه می شود که پرلاتور را به همراه واشر آن حداقل سالی یک بار با بیرون آوردن از محفظه، با یک برس تمیز کننده کوچک یا مسواک تمیز کنید. درصورتی که مشاهده نمودید پرلاتور خراب شده است، در اسرع وقت اقدام به تعویض نمایید.

اهمیت به تعمیرات جزئی

هر از چند گاهی، شیرآلات و وسایل خانه شما نیاز به تعمیرات جزئی دارند تا به درستی کار کنند. این به طور کلی شامل تعویض فنرها، سفت کردن قطعات شل و نصب قطعات جایگزین می‌شود. بسیاری از صاحبان خانه به این تعمیرات اهمیت نمی‌دهند و همین موضوع کوچک در کاهش عمر مفید شیرآلات تاثیرگذار می‌باشد. اگر قصد دارید شیرآلات خانه شما برای سالیان بیشتری بدون هیچ مشکلی کار کنند، حتما به این نکته توجه نمایید. حتی اگر می‌خواهید تعمیر و نگهداری جزئی شیرآلات به بهترین شکل صورت گیرد، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

منبع خارجی: https://alabamahomepros.com/extend-the-life-of-your-faucets-and-fixtures-with-routine-maintenance/

منبع ایرانی: شمانیوز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی