وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا نیوز، متاسفانه با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی، هر روز شاهد سرقت بیشتری توسط افراد هستیم. تلفن همراه و خودرو، دو وسیله های هستند که بیشترین درصد سرقت را ثبت نموده اند. با توجه به این شرایط، باید بیشتر به فکر امنیت وسایل گران قیمت خود مانند خودرو باشیم. یکی از مهمترین روش های افزایش امنیت خودرو، استفاده از ردیاب خودرو است. ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین ردیاب خودرو آشنا نماییم.

ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو کدام است؟

بد نیست در ابتدا کمی به خود ردیاب خودرو بپردازیم. ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو به وسیله ای گفته میشود که به خودرویتان متصل میشود و در هر زمان شما را از موقعیت مکانی خودرو خود آگاه میسازد. استفاده از ردیاب خودرو دو مزیت مهم دارد:

اول اینکه شما با استفاده از آن از موقعیت لحظه ای خودرو خود باخبر هستید و در صورت به سرقت رفتن آن، میتوانید به سرعت محل آن را پیدا نمایید. مزیت دوم هم این است اگر چند نفر از یک ماشین استفاده کنند، ممکن است مالک بخواهد ردیابی کند که ماشین کجا بوده است و چه مدت مسافرت داشته است. در این صورت نیز میتوان از اطلاعات موجود بر روی ردیاب استفاده نمود.

ردیاب خودرو دو نوع دارد؛ نوع اول ردیاب خودرو، مدلی است که نیاز به سیمکشی دارد و به کمک باتری ماشین کار میکند و نوع دوم آن، ردیابی است که نیاز به نصب و سیم کشی ندارد و از آهنربا برای اتصال آن استفاده میشود. هر دو نوع مزایا و معایبی دارند که میتواند در انتخاب افراد نقش داشته باشند.

6 نکته مهم در هنگام خرید بهترین ردیاب خودرو

خرید بهترین جی پی اس ماشین

شما اگر میخواهید به بهترین ردیاب خودرو دسترسی داشته باشید، باید به این 6 نکته پیش از خرید توجه نمایید:

1- سازگاری

یکی از اولین مواردی که باید هنگام خرید دستگاه بررسی کنید، سازگاری با مدل اتومبیل شماست. این بسیار مهم است زیرا سازگاری ردیاب با اتومبیل شما این اطمینان را میدهد که:

  • دستگاه قادر به جمع آوری تمام اطلاعاتی میباشد که وعده داده است و شما میتوانید از همه ویژگی ها بدون مشکل استفاده کنید.
  • دستگاه بر عملکرد اتومبیل شما تأثیر منفی نمیگذارد.

این نکته برای خودروهای گران قیمت و لوکس مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو، آئودی و پورشه که دارای لوازم الکترونیکی پیجیده هستند، بسیار مهم است و سازنده باید تضمین دهد که این ردیاب بر روی اتومبیل شما بدون هیچ مشکلی آزمایش شده است.

2- امنیت

هر دستگاه ردیابی، تعداد زیادی داده درباره مکان اتومبیل و جزئیات سفر روزانه شما جمع آوری میکند. این اطلاعات، همراه با بسیاری از داده های شخصی که به برنامه وارد میشود، بسیار حساس است و حریم خصوصی کاملی را میطلبد. بنابراین مهم است که سطح امنیتی را که برنامه ارائه میدهد، بررسی کنید.

به دلیل اینکه اطلاعات خودرو از طریق سرور ها وارد اپلیکیشن موردنظر میشود، باید بررسی نمود که سطح امنیت این برنامه در چه درجه ای قرار دادر. باید اطمینان حاصل نمود که اپلیکیشن موردنظر قابلیت خرابکاری نداشته باشد و در هنگام انتقال اطلاعات از سرورها به اپلیکیشن، مسیر ایمن باشد.

3- تجربه کاربری

ردیاب اتومبیل شما برنامه ای دارد که تمام داده های جمع آوری شده توسط دستگاه را برای شما به ارمغان می آورد. نقشه های زنده، هشدارهای مکان و غیره همه در این برنامه قابل دسترسی هستند. در حالت ایده آل، این برنامه باید یک تجربه کاربری دیداری و روان را به شما ارائه دهد. شما باید بتوانید بدون تلاش زیاد و سردرگمی به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر ردیاب خود را از فروشگاه خریداری میکنید، از شخص فروشنده بخواهید نحوه کار با اپلیکیشن را به شما آموزش دهد.

4- نرخ بروزرسانی داده ها

نرخ بروزرسانی یا تازه سازی داده ها بدین معنی است که اپلیکیشن شما در چه مدت زمانی موقعیت مکانی را بروز میکند. هرچه این مدن زمان کاهش یابد، اتفاق بهتری است و اگر این اطلاعات در لحظه و تنها با چند ثانیه تاخیر بروز شود، ایده آل ترین حالت خواهد بود.

5- اتصال آفلاین

در برخی موارد اتصال اینترنت میتواند با مشکلاتی روبرو شود. ردیاب شما باید به گونه ای عمل کند که در صورت نبود اینترنت، بتواند تا مدت زمان خاصی اطلاعات را بدون اتصال ثبت نماید.

6- خدمات پس از فروش

نکته بسیار مهم دیگر پیش از انتخاب ردیاب خودرو، خدمات پس از فروش آن شرکت است. این وسیله نیز همانند تمام وسایل الکترونیکی، احتمال دارد با مشکل روبرو شود و باید تعمیر یا تعویض گردد. در این مواقع خدمات پس از فروش محصول نقش اصلی را بازی میکند و در صورتی که خدمات پس از فروش مناسبی برای آن محصول وجود نداشته باشد، شما با چالش های خاصی روبرو خواهید شد. پس حتما پیش از خرید، اطلاعات کاملی در مورد خدمات پس از فروش آن محصول به دست آورید.

  • محمد احمدی