وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

داشتن موهای سالم و براق همیشه یکی از مهم‌ترین استانداردهای زیبایی بوده است. اگر همواره می‌خواستید که موهایی پرپشت، سالم و براق داشته باشید می‌توانید با پیروی از چندین نکته ساده در رابطه با نگهداری و مراقبت از مو به خواسته خود برسید. این نکات علاوه بر یک رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مو، استفاده از برخی محصولات مراقبت از مو و مواردی دیگر را شامل می‌شود. در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که برای داشتن موهایی سالم و براق باید بدانید را برای شما شرح دهیم.

موهای سالم و براق

شامپوی متناسب با موی خود را انتخاب کنید.

استفاده از شامپو و شوینده‌های نامناسب می‌تواند آسیب بسیار جدی و قابل توجهی به موها وارد کند. بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که برای نوع موهای شما مناسب بوده و مشکلاتی مانند شوره را درمان کند. نوع موی شما می‌تواند یکی از سه حالت زیر باشد:

  • چرب
  • معمولی
  • خشک

همچنین سعی کنید از شامپوهای حاوی موادی مانند آمونیوم لوریل سولفات یا سدیم لوریل سولفات اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که هزینه بالای محصول لزوما نشان دهنده کیفیت بالای آن نیست.

از محصولات نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده بعد از شستن موها با شامپو، امری مهم و موثر برای داشتن موهای براق و سالم است. همچنین استفاده از نرم کننده باعث می‌شود که شانه کردن موها بسیار آسان‌تر شود. بعد از شستشو، نرم کننده را به طور یکنواخت روی موها پخش کرده و اجازه دهید دو تا سه دقیقه بماند. سپس به طور کامل موها را آبکشی کنید.

می‌توانید از شامپوهای نرم کننده برای این کار استفاده کنید؛ اما برخی از این شامپوها در صورت برخورد با ریشه‌های مو باعث افزایش ریزش می‌شوند. در عوض می‌توانید از اسپری دو فاز استفاده کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با این محصول ندارید و قصد دارید بدانید که اسپری دو فاز چیست، این مقاله از سایت مژیتو را بخوانید.

از موهای خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید.

آفتاب، باد و دمای بسیار سرد یا گرم می‌تواند به موهای شما آسیب زیادی رسانده و آنها را خشک کند. هنگامی که نور خورشید شدید است، با یک کلاه یا روسری موهای خود را بپوشانید تا از رسیدن گرمای زیاد به آن‌ها جلوگیری کنید. همچنین در طول فصل زمستان نیز با موهای خیس بیرون نروید؛ زیرا دمای سرد هوا باعث می‌شود که موهای شما بسیار شکننده شود.

کوتاه کردن منظم موها

موهای خود را در فواصل زمانی منظم کوتاه کنید.

سعی کنید حداقل هر 8 هفته یکبار موهای خود را در حد 2 الی 5 سانتی‌متر کوتاه کنید. کوتاه کردن منظم موها باعث می‌شود که از موخوره جلوگیری شده و رشد بهتری داشته باشند. همچنین با کوتاه کردن موها کمتر شکسته شده و ظاهری سالم و براق پیدا می‌کنند.

رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید.

آنچه در رژیم غذایی شما قرار دارد، روی رشد موها و سلامت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. حفظ یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی پروتئین، ویتامین B، آهن و امگا 3 به موهای شما کمک می‌کند تا حد ممکن براق و سالم بمانند.

ویتامین B موها را پرپشت و قوی نگه می‌دارد. برای دریافت ویتامین B به اندازه کافی میوه، سبزیجات و آجیل بخورید.

برای دریافت آهن و پروتئین از گوشت گاو، مرغ، ماهی و سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج استفاده کنید.

ماهی قزل آلا، گردو و آووکادو منابع عالی امگا 3 هستند که به موهای شما کمک می‌کند براق و سالم بمانند.

می‌توانید رژیم غذایی خود را با مصرف ویتامین‌هایی که برای تقویت مو مناسب هستند، کامل کنید.

پوست سر را ماساژ دهید

هر چیزی که روی پوست سر شما جمع شود، می‌تواند سلامت فولیکول‌های آن را به خطر بیندازد و قطر تار مو را کاهش داده یا به طور کلی از رشد آن جلوگیری کند. ماساژ پوست سر به طور منظم یک عمل ساده برای مراقبت از مو است که باعث تقویت آن نیز می‌شود.

نکات دیگر نگهداری از مو

  • اگر می‌خواهید از حرارت زیاد سشوار استفاده کنید، از سرم مو استفاده کنید. اما سرم مو چیست؟ سرم مو ماده‌ای بر پایه سیلیکون است که می‌تواند از موهای شما در برابر حرارت زیاد محافظت کند.
  • اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.
  • موهای خیس را زیاد شانه نکنید یا برس نکشید.
  • تا حد امکان از رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید یا رنگی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی موهای شما نزدیک باشد.

نکات نگهداری از مو

سخن پایانی

همه افراد دوست دارند موهایی سالم، براق و پرپشت داشته باشند. با این حال، آلودگی و استفاده از محصولات حالت دهنده و رنگ‌های مختلف به مو آسیب رسانده و آن را نازک، خشک و شکننده می‌کند. ما در این مقاله راهکارهایی را برای شما ارائه کردیم تا بتوانید موهایی سالم داشته باشید و از آنها به خوبی نگهداری کنید.

  • ۰۱/۰۵/۰۸
  • محمد احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی