وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

6 نشانه پوست حساس

به گزارش خبرگزاری ایسنا نیوز بلاگ بیان، اغلب افراد پوست حساس را به عنوان پوستی می دانند که تحریک پذیر بوده و بر اثر تماس با برخی مواد، به سرعت تحریک می شود. حتی برخی افراد راش های پوستی را مانند آلرژی با کرونا اشتباه میگیرند. ممکن است متوجه شوید که برخی از محصولات یا عوامل محیطی باعث قرمز شدن، خارش یا حتی ترک خوردن پوست می شود. نکته قابل توجه این است که چک لیست قطعی برای تشخیص پوست های حساس وجود ندارد. بنابراین می توان گفت که تشخیص پوست حساس تشخیصی پزشکی نبوده و بیشتر عقلانی است. بهترین راه برای تشخیص پوست حساس، توجه به واکنش های پوست در تماس با مواد مختلف می باشد. به گفته پزشکان، 6 نشانه اصلی برای تشخیص پوست حساس وجود دارد که میان اغلب افرادی که به حساسیت پوست دچار می شوند، مشترک بوده است. شناخت این نشانه ها در کنار توجه به واکنش های پوست بر اثر تماس با مواد مختلف، به شما کمک می کند تا از بروز انواع مشکلات های پوستی جلوگیری نمایید.

نشانه های حساسیت پوستی

حساسیت پوست

  • واکنش پوست

افرادی که پوست حساس دارند باید در زمان استفاده از صابون ها، شوینده ها، عطرها، محصولات مراقبت پوستی، حتی محصولات خانگی و ... دقت بیشتری به خرج دهند. ممکن است پوست این افراد نسبت به این مواد از خود واکنش نشان دهد. خارش، خشکی و قرمزی پوست از جمله علائمی هستند که بیانگر حساس بودن پوست نسبت به مواد یا محصولات استفاده شده می باشد. بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، استفاده از محصولات شناخته شده است که افراد بسیاری تا کنون استفاده کرده و رضایتمند بوده اند. به عنوان مثال، صابون گلنار یکی از قدیمی ترین صابون ها برای شستن بدن است که از دیرباز تا کنون طرفداران بسیاری داشته است. این محصول جزو معدود شوینده های قدیمی است که اغلب افراد از استفاده از آن رضایتمند بوده و علائم حساسیت پوست مشاهده نکرده اند.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است شاهد واکنش پوست خود در برابر سرما، آفتاب و حتی باد باشند.

  • قرمز شدن، نشانه ای از پوست حساس

اغلب افرادی که پوست حساس دارند، با قرمزی پوست مواجه می شوند. این مشکل خود را به اشکال مختلف نشان می دهد. سرخ شدن پوست، ایجاد برجستگی های قرمز، برافروختگی، یا حتی قرمز شدن رگ های خونی از جمله نشانه های پوست حساس هستند. در اغلب موارد تنها کافی است که عامل محرک را از بین برده و یا روش های درمانی جزئی را امتحان کنید تا شاهد بهبود این علائم باشید.

  • حساسیت و خشکی پوست

حساس بودن پوست اغلب با خشکی پوست همراه می باشد. وجود این دو ویژگی در کنار هم می تواند باعث تشدید علائم شده و ایجاد مشکلاتی نظیر ترک خوردن پوست، جوش و آکنه را به دنبال داشته باشد. این مشکل به ویژه در هوای سرد و خشک، یا در زمان وزش بادهای شدید، بیشتر خود را نشان می دهد. این دسته از افراد می توانند با استفاده از کرم های مرطوب کننده ملایم و محافظت از پوست در برابر عوامل محرک، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند.

  • راش یا ضایعه های پوستی

ایجاد ضایعه های پوستی یکی از رایج ترین واکنش های پوست در مواجهه با عوامل حساسیت زا است. خشکی پوست، پوسته پوسته شدن آن، ایجاد ضایعه های پوستی، یا حتی برآمده شدن قسمتی از پوست از جمله نشانه هایی هستند که شما را متوجه حساس بودن پوست خود می کنند. این اتفاق بیشتر زمان هایی رخ می دهد که بخشی از محصولات پوستی نظیر کرم روی پوست شما باقی مانده باشد. با این حال به یاد داشته باشید در صورتی که نسبت به ماده یا محصول خاصی حساسیت دارید، باید بیشتر از حساس بودن پوست خود به آن توجه کنید. این نکته بدین معنا است که ممکن است پوست شما حساس نباشد اما به دلیل تماس با ماده ای حساسیت زا، تنها نسبت به آن ماده یا محصول از خود علائم حساسیت نشان داده است.

  • پوست های مستعد جوش

پوست برخی از افراد مستعد جوش است. این افراد پوست بسیار حساسی دارند که در اثر تماس با هر ماده محرکی، به سعت از خود واکنش نشان می دهد. جوش، آکنه، برجستگی های قرمز و ضایعه های پوستی از جمله رایج ترین واکنش های پوست این دسته از افراد است. توجه داشته باشید که این دسته از علائم ممکن است با شستشو یا استفاده از کرم های بسیار قوی تشدید شود. برای جلوگیری از این مشکلات، باید محصولات مصرفی پوست خود را با کمک یک پزشک متخصص پوست انتخاب کنید.

  • آفتاب سوختگی سریع

افرادی که پوست حساس دارند، با قرار گیری در معرض نور خورشید به سرعت دچار آفتاب سوختگی می شوند. تمامی افراد با انواع مختلف پوست در زمانی که به تازگی پاکسازی و یا لایه برداری پوست را انجام داده اند، مستعد آفتاب سوختگی هستند. استفاده از ضدآفتاب مناسب در زمان خروج از منزل ساده ترین راه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی می باشد.

 

منبع1: https://forefrontdermatology.com/6-signs-sensitive-skin/

منبع 2 :وبسایت پاکسان

  • محمد احمدی