وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

وبلاگ خبری ایسنا | به روز ترین اخبار ایران و جهان

اخبار به روز و مفید | بهترین وبلاگ خبری

ایسنا نیوز، بهترین وبلاگ در مورد اخبار انواع صنایع، سایت ها و بنگاه های ایران. انواع اخبار پزشکی، مادر و فرزند، فروشگاه ها، صنایع فلزی، تولیدات کشور و حوزه های مرتبط.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که میدانید، در دورانی قرار داریم که گذر از آن بسیار سخت و طاقت فرسا است و ویروس کووید 19 در حال شیوع گسترده در ایران و جهان است که آمار های رسمی کشور و سازمان بهداشت جهانی گواهی بر این ادعا است. در این دوران که زمان تولید واکسن کرونا و یا داروی آن نامعلوم است، پس بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟

پاسخ این سوال را میتوان در صحبت های مقامات وزارت بهداشت در ایران و دیگر کشورها جست و جو نمود. به گفته این افراد، بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. استفاده از ماسک میتواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

انواع ماسک 

انواع ماسک

ماسک های موجود در بازار، انواع مختلفی دارد که هر کدام میتواند برای مقابله با ویروس کرونا مفید باشد. در این قسمت به شرح برخی از این ماسک ها میپردازیم:

ماسک پارچه ای

ساده ترین نوع ماسک، ماسک پارچه ای است. این نوع ماسک ها به دلیل نحوه ساخت آسان آن در منازل و قیمت ارزانی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. نکته مهم در مورد استفاده از ماسک پارچه ای این است که تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد تاثیر آنها در کاهش ابتلا به بیماری کرونا گزارش نشده است.

ماسک پزشکی

ماسک پزشکی یا ماسک 3 لایه رایج ترین نوع ماسک است که اغلب افراد از آن استفاده میکنند. پیش از این ماسک پزشکی توسط پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده میشد اما امروزه اکثریت مردم ترجیح میدهند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از این ماسک استفاده نمایند.

این ماسک میتواند تا حد بسیار بالایی از ورود هرگونه آلودگی مانند انواع ویروس ها و باکتری ها جلوگیری نماید اما کارایی کمتری نسبت به ماسک N95 دارد.

ماسک فیلتردار N95

ماسک فیلتردار N95، از دیگر انواع ماسک کارایی بالاتری دارد و میتواند تا 95 درصد از ورود ذرات از راه بینی و دهان جلوگیری نماید. البته استفاده از این نوع ماسک برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، توصیه نمیشود.

تولید ماسک، کسب و کاری پر سود

دستگاه تولید ماسک

متاسفانه در دوران شیوع بیماری کرونا، مشاغل بسیاری وجود دارد که متحمل ضررهای هنگفتی شدند و حتی کسب و کار خود را از دست دادند. اما برخی از مشاغل که به نوعی در مقابله با ویروس کووید 19 قرار میگرفتند، کسب و کار خوبی داشتند و حتی توانسته اند از این شرایط، فرصت مناسبی برای خود بسازند. مشاغلی مانند تولید مواد ضدعفونی کننده، تولید دستکش لاتکس پزشکی و تولید ماسک برجسته ترین مشاغل در این دوران هستند که شرایط خوبی را از لحاظ اقتصادی تجربه نمودند.

همانطور که گفته شد، تولید ماسک و خرید و فروش آن در این دوران، یک کسب و کار پررونق محسوب میشود و سود مناسبی نیز به صاحبان این مشاغل رسیده است . افراد جامعه نیز به دلیل الزام استفاده از ماسک در مکان های اجتماعی، علاوه بر محافظت از سلامتی خود، کمک بسیاری به تولیدکنندگان ماسک نموده اند.

در این دوران افراد بسیاری با استفاده از دستگاه تولید ماسک، اقدام به ساخت ماسک نموده اند. این افراد در اصل با یک تیر دو نشان زده اند و در کنار کمک به حفظ سلامت جامعه، به سودآوری بالایی نیز دست یافتند.

در مورد راه اندازی خط تولید ماسک، یک نکته مهم وجود دارد و آن نیز شرایط آسان تولید ماسک در این دوران است. به دلیل شرایط اضطراری به وجود آمده در کشور به واسطه ویروس کرونا، افرادی که بخواهند اقدام به تولید ماسک نمایند، هیچگونه مشکلی از لحاظ دریافت مجوز ندارند و حتی میتوانند از تسهیلات بسیار مناسبی نیز بهره مند گردند.. پس اگر در این دوران به دنبال راه اندازی یک کسب و کار سودده هستید، بهترین گزینه تولید ماسک است. (منبع)

  • محمد احمدی